02 mei 2011

Het blijft leuk, brood bakken!

Het lijkt haast wel of ik niet zoveel bak, het tegendeel is echter waar. Ik moet toch echt weer tijd vrijmaken om mijn weblog vaker bij te werken! Mijn Facebookpagina werk ik wel regelmatig bij met korte berichtjes (ook als je geen lid bent van Facebook kun je de pagina lezen).

Hieronder foto's van een aantal van de broden die ik onlangs heb gebakken. Eigenlijk zijn het er nog veel meer, maar ik heb niet van ieder brood een foto gemaakt!

Tijgerbrood
Tijgerbrood
(recept uit het Bakboek, de klassiekers)

Dreikornbroodjes
Dreikornbroodjes
(met sesamzaad, lijnzaad, zonnebloempitten en roggedesem)

Chernowitzer Challah
Chernowitzer Challah (recept hier)

Croissants
Croissants
(recept uit het Bakboek, de klassiekers)

Croissant
Croissant
(recept uit het boek van de Bourke Bakery in Sydney)

Croissants
Croissant
(recept uit Basic Brood)

Pizzabroden
Pizzabroden
(gevuld met gedroogde tomaatjes, kaas

en pijnboompitjes)

Dreikornbrot
Dreikornbrot
(met sesamzaad, lijnzaad, zonnebloempitten en roggedesem)

Brioche
Brioche

Brioche
Brioche
(gebakken in muffinvorm)

2 opmerkingen:

Naomi zei

Zien er heerlijk uit, je broden! Ik bak geregeld wat van je site. De Pain de Campaigne is ons dagelijks brood, maar ook de zonnebloempitten - bruin bak ik geregeld. Nu wat aan het experimenteren met zuurdesem.

Een vraag. Ik heb sinds kort een Bosch broodkneder, en ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik nu weet wanneer het deeg voldoende gekneed is. Het aparaat heeft 4 standen. Enige tips hoe ik kan zien of het deeg genoeg is gekneed? Waarop te letten?

Heel erg bedankt!
Naomi

Levine zei

@Naomi: je kunt zien/voelen of je deeg goed gekneed is. Vet je handen in met wat zonnebloemolie, neem een bolletje van het deeg af en trek dat al ronddraaiend voorzichtig uit tot een vliesje. Scheurt het vliesje snel dan is het deeg nog niet goed gekneed.